lørdag 7. mai 2011

Dagens duft

Idag er det egentlig to dufter som har preget dagen. Den ene er deilige Pur Desir de Fleur d'Oranger fra Yves Rocher. Jeg har i det siste oppdaget noen fine dufter hos Yves Rocher, og denne er en av dem. Den er en fin neroli parfyme, og for meg lukter den trygt og beroligende, akkurat som om den minner meg om gode minner fra barndommen. Jeg er usikker på om jeg hadde en lignende parfyme da jeg som 12 åring fikk lov til å bestille varer fra Yves Rocher. Den lukter velkjent på et vis. Etter mange år hvor jeg tenkte at Yves Rocher var uinteressant, har jeg nå gjenoppdaget det franske merket. Og de har noen fine produkter, man må bare lete litt.

Den andre duften som har preget denne fine vårdagen er Marc Jacobs Daisy Eau So Fresh bodylotion, som jeg fikk i overraskelsesgave idag fra svigermoren min som er på besøk. Nydelig duft, nydelig emballasje og nydelig på baderomsbenken. På meg lukter den som bringebær med vaniljesaus. På en ikke kvalmende måte må vite. Den er lett og sommerlig, og med noter som rød grapefrukt, bringebær, eple, plomme og pære er den frisk (rene fruktkompotten gitt), men notene rose, jasmin og musk gjør den rundere og ikke kvalmende søt. Jeg liker den veldig godt, og ønsker meg parfymen til bursdagen min som ikke er om lenge.

Ingen kommentarer: