mandag 16. august 2010

Medisin for øynene

Jeg ligger på sofaen og er utmattet og har halsbetennelse/forkjølelse og det er 26 grader ute og strålende sol.
Å skrive lange utredelser om hvor fortvilet jeg føler meg er unødvendig. Jeg tror det sier seg selv.

Å finne positive ting å fylle hjernen med, skikkelig kreativ hjerneføde rett og slett, er god medisin for meg på slike dager.
Det kan være å se min favorittfilm for 100ede gang (jeg trenger ikke engang å se hele for å komme i bedre humør, bare få en liten smak av følelsen av filmen), lese i en fin bok, planlegge fine antrekk jeg skal ha på meg når jeg er i bedre form, se på skoene mine som står pent på rekke og rad og venter på at jeg skal gå tur med dem (hahaha, skonerd jeg?), høre på favorittlåten på repeat, se i mine vakre fotobøker osv. Å ta på meg en alt for dyr parfyme som ikke er i nærheten av å matche kosebuksa jeg har på meg, og snuse den inn i lange drag. Finne lykkefølelsen i de små tingene.

Idag er disse bildene min positive hjerneføde. Vakrere enn vakrest, skutt av Sølve Sundsbø.


Ingen kommentarer: