onsdag 24. mars 2010

Louis Theroux


Jøye meg, for en mann dette er! Louis Theroux er en britisk journalist som jobber for BBC. Han lager de mest fantastiske dokumentarene, og han han en evne til å komme under huden på de merkeligste mennesker. Han har laget flere dokumentarer fra sære miljøer i USA (eller kanskje ganske normale i USA?), blandt annet fra beryktede fengsler, kristne sekter, meth miljøer i Los Angeles og bodybouildermiljøer. I en episode tok han for seg plastisk kirurgi i Los Angeles, hjelpe meg for en verden det er.
Det som er så fantastisk med Louis Theroux er at han tar folk som de er, han stiller direkte spørsmål uten å sette de han snakker med i et dårlig lys (selv om intervjuobjektene har en tendens til å sette seg selv i et dårlig lys). Han er rett og slett utrolig dyktig, sjarmerende og veldig britisk.
Jeg og Peter er så fan av Louis Theroux at vi vurderte Louis som babynavn når jeg gikk gravid med Kasper.

3 kommentarer:

Christine sa...

åh, ja :D jeg elsker dokumentarene til louis theroux!

hildegunn sa...

Han er fantastisk!Husker særlig godt det programmet om plastisk kirurgi og det om den ekstreme kristensekten med den superskumle gamlisen som leder. Utrolig flink fyr!

Origami Insanity sa...

Jeg liker den hvor han snakker med ufo-gærninger i usa <3